Ongelmia Akselin intraan kirjautumisessa?

Intran kirjautumisen ongelmat johtuvat yleensä selaimen historiatietoihin tai välimuistiin tallentuneista vanhoista tiedoista. Tässä muutama vinkki kirjautumisongelman poistamiseksi:

1. Tyhjennä selaimen välimuisti (esim. Firefoxissa paina F5-näppäintä) ja käynnistä selain uudelleen.

2. Kirjaudu intraan Akselin nettisivuilla oikeassa alakulmassa olevan INTRA-linkin kautta.

3. Vaikka käyttäjätunnus ja salasana olisikin tallennettu selaimen muistiin (eli selain näitä automaattisesti sinulle tarjoaa), niin kokeile syöttää tunnus uudelleen. Muistathan, että käyttäjätunnuksessa ja salasanassa olevat isot ja pienet kirjaimet tulee kirjoittaa siten, kuin ne on saamissasi tunnuksissa.

Internet-evästeiden poistaminen Internet Explorerissa

Nämä tiedot koskevat Windows Internet Explorer 7:ää ja Windows Internet Explorer 8:aa

Toimimalla seuraavien vaiheiden mukaisesti voit poistaa tietokoneeseen tallennetut evästeet. Kun evästeet on poistettu, WWW-sivustot eivät enää muista aiemmilla käynneilläsi kirjoittamiasi tietoja (sivustoilla ei ole enää tietoja esimerkiksi käyttäjänimestäsi tai valitsemistasi ominaisuuksista).

Evästeiden poistaminen Internet Explorer 7:ssa

  1. Avaa lehtiö-PC:n syötepaneeli napsauttamalla Käynnistä-painiketta ja valitsemalla Ohjauspaneeli, Verkko ja Internet sekä Internet-asetukset.
  2. Valitse Yleiset-välilehti ja valitse sitten Selaushistoria-kohdassa Poista.
  3. Valitse Evästeet-kohdasta Poista evästeet ja vahvista evästeiden poisto valitsemalla Kyllä.
  4. Valitse Sulje ja valitse sitten OK.

Evästeiden poistaminen Internet Explorer 8:ssa

  1. Avaa Internet Explorer napsauttamalla Käynnistä-painiketta ja valitsemalla Internet Explorer.
  2. Napsauta Suojaus-painiketta ja valitse sitten Poista selaushistoria.
  3. Valitse Evästeet-kohdan viereinen valintaruutu.
  4. Valitse Säilytä Suosikkien sivustotiedot -valintaruutu, jos et halua poistaa suosikkiluettelossasi olevien sivustojen evästeitä.
  5. Valitse Poista.

Kirjautuminen ei onnistunut?

Mikäli et yrityksistä huolimatta pääse intraan kirjautumaan, laita ongelmasta sähköpostia osoitteeseen akseli(ät)kixit.fi. Yritämme ratkaista kirjautumisongelman mahdollisimman pian saatuamme siitä tiedon. Ongelmaratkaisua helpottaa, mikäli mainitset viestissäsi myös, mitä verkkoselainta käytät ja mikä selainversio on käytössäsi.